مهاجرت چیست و چطور مهاجرت کنیم، سرمایه گذاری کارآفرینی ، تحصیلی

  • ۰
  • ۰

 

این روزها تب مهاجرت به کشورهای دیگر برای ساختن زندگی ایده آل و رویایی، بسیار داغ است. کانادا هم از آن جمله کشورهایی است که طی این سالها جزء محبوب ترین مقاصد مهاجرتی شناخته شده است.هر ساله عده کثیری به دلایل متعددی مثل سرمایه گذاری، کار و تحصیل روانه این کشور می شوند. مسلما چنین کشوری با سطح بالای رفاه زندگی، بهترین و معتبرترین دانشگاه ها در سطح جهان و سطح کیفی سیستم آموزشی برای هر کسی جذاب به نظر می رسد.

خوشبختانه امروزه انواع و اقسام ویزاها و روش های متعددی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. یکی از آن هایی که در میان جوانان خیلی رایج است، مهاجرت تحصیلی به کانادا است. اما قبل از تصمیم به مهاجرت، اولین چیزی که ذهن هر شخصی را به خود مشغول می کند، هزینه تحصیل در کانادا است. البته برخی هم فکر می کنند که ممکن است امکان تحصیل رایگان برای آن ها وجود داشته باشد.

خوب. با این تفاسیر باید ببینیم که آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد یا خیر؟ و اگر وجود داشته باشد، دارای چه شرایطی است؟

پس اگر شما هم مایل هستید که پاسخ این سوالات را بدانید، پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید و این مبحث را از دست ندهید.

آیا تحصیل رایگان در کانادا امکان پذیر است؟

اگر شما هم به فکر تحصیل  در کانادا هستید، مطمئنا سوالی مثل  اینکه آیا می توانید از پس هزینه های تحصیل در کانادا بربیایید  یا حتی امکان تحصیل رایگان در  این کشور وجود دارد یا خیر، ذهنتان را به خود درگیر کرده است.

در واقع جواب صریحی نمی توان به این سوال داد. زیرا فاکتورهای مختلفی از قبیل استان محل تحصیل، دولتی یا خصوصی بون موسسات آموزشی در این موضوع موثر هستند.

خوب. بد نیست در ابتدا اشاره ای به شرایط تحصیل رایگان در کشور کانادا داشته باشیم.

 شرح مختصری ازشرایط تحصیل رایگان در کانادا

اصولا تحصیل رایگان در کانادا متعلق به دانش آموزان و دانشجویان کانادایی است یا کسانی که شهروندی این کشور را داشته باشند. البته دانشجویان و دانش آموزان بین المللی با توجه به شرایطی می توانند به طور رایگان به تحصیل بپردازند.

بهتر است برای شفاف سازی بیشتر این مبحث، تحصیل رایگان را در مقاطع مختلف تحصیلی بررسی کنیم.

تحصیل رایگان در مدارس کانادا

مسلما همه به دنبال تحصیل در بهترین موسسات آموزشی دنیا از جمله مدارس کانادا هستند. البته با توجه به هزینه ها، مدارس کانادا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. البته مدارس دولتی که مختص به شهروندان کانادا است، معمولا رایگان هستند. اما تحصیل رایگان دانش آموزان بین المللی در مدارس دولتی کانادا به شرطی امکان پذیراست که یکی از والدین که با داشتن ویزای کار یا تحصیل همراه فرزند خود در کانادا حضور داشته باشد.

در ضمن بد نیست بدانید که فرزندان زیر ۱۸ سال و  در برخی استانها  هم مثل بریتیش کلمبیا فرزندان زیر ۱۹ سال می‌توانند به تحصیل رایگان در مدارس دولتی کانادا بپردازند.

 

تحصیل رایگان مقطع کارشنا سی در کانادا

 

تحصیل رایگان در مقطع لیسانس کانادا تقریبا غیرممکن است. به طور کلی در صورتی می توان به تحصیل رایگان در کانادا فکر کرد که شامل بورسیه تحصیلی کانادا شوید.     .

البته تحصیل رایگان در کانادا آن هم در مقطع کارشناسی بیشتر مخصوص افرادی است که مقیم یا شهروند این کشور هستند. بعلاوه این شرایط یعنی تحصیل رایگان یا تحصیل با ‌هزینه های پایین هم در کالج‌های کانادا  برای شهروندان این کشور مهیا است.

گفتنی است که میزان و تعداد بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی در کانادا بسیار محدود است و دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع نسبت به سایر مقاطع دشوارتر به نظر می رسد. اما دانشجویانی که قصد دریافت بورس تحصیلی در مقطع لیسانس را دارند باید توجه داشته باشند که در ابتدا باید به‌ قصد تحصیل به کانادا مهاجرت کنند. سپس با گذراندن یک یا دو ترم تحصیلی، می توانند از دانشگاه درخواست بورسیه تحصیلی کنند.

تحصیل رایگان مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

دانشجویان مقطع ارشد در کانادا، معمولا به دنبال  تحصیل رایگان هستند. اما تحصیل رایگان در این مقطع تنها با اخذ بورسیه تحصیلی یا یافتن سوپروایزر امکان پذیر است. برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا، دانشجویان باید رزومه تحصیلی قوی، نمره زبان عالی، مقالات علمی داشته باشند. البته بورسیه تحصیلی در کانادا بیشتر مختص به دانشجویان ارشد پژوهش محور آن هم با شرایط خاص است.

در اینصورت دانشجو باید روی پروژه تعیین شده از طرف استاد کار کنند و در قبال آن کمک هزینه ای می گیرند.

تحصیل آنلاین در کانادا

علوم آزمایشگاهی در کانادا

گرایش های ارشد معماری در کانادا

 

تحصیل رایگان مقطع دکترا در کانادا

تحصیل رایگان برای دانشجویان مقطع دکترا در کانادا هم یک فرصتی عالی و می توان گفت یک رویا است. چرا که اکثر آن ها دغدغه و نگرانی هزینه تحصیل را دارند. اما خبر خوب برای دانشجویان مقطع دکترا این است که شانس پذیرش تحصیلی به صورت رایگان در این مقطع بالا است. با این وجود تحصیل رایگان در مقطع دکترای کانادا دارای یک سری شرایط خاص است.

شرط اول این است که ابتدا باید شخصی را به عنوان استاد یا سوپروایزر در دانشگاه محل تحصیل انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که داشتن معدل و نمره زبان (آیلتس 7) بالا، رزومه کاری و علمی قوی، مقالات بین المللی و کتب چاپ شده و شرکت در کنفرانس های بین المللی می تواند در پیدا کردن سوپروایزر به شما کمک کند.

جالب است بدانید که اساتید هم می توانند برای دانشجویان دکترا فاند صادر کند. دانشجویان هم باید برای گرفتن فاند از طریق مکاتبه با استاد در ارتباط باشند.

خوب. تا به اینجا در مورد تحصیل رایگان در کانادا صحبت کردیم. حال اگر موافق باشید برویم سراغ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا. پس با ما همراه باشید و ادامه مبحث را از دست ندهید.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی  با داشتن ویزای کار پس از تحصیل کانادا، می توانند با توجه به طول دوره تحصیل  خود حداکثر تا سه سال بعد از فارغ التحصیلی در کانادا بمانند و مشغول به کار شوند. در این صورت هم می توانند تجربه کاری کسب کنند و هم برای اقامت دائم اقدام کنند.

خوب.  حالا ببینیم شرایط اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا به چه صورت است.

دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا دارای چه شرایطی است؟

برای گرفتن  ویزای کار پس از تحصیل در کانادا مانند هر ویزای دیگری شما باید واجد یک سری شرایط باشید. مثلا مدت زمان دوره تحصیل شما باید بیش از 8 ماه باشد یا اینکه باید به صورت تمام وقت و پیوسته در دانشگاه یا کالج های کانادا تحصیل کرده باشید.

در ضمن داشتن ویزای تحصیلی معتبر لازم است. همچنین باید یک متقاضی نامه که شامل ریزنمرات، نامه سربرگ دانشگاه، سرتیفیکیت که نشان دهنده به پایان رساندن تمام واحدهای تحصیلی است، داشته باشید.

و کلام آخر

با همه این تفاسیر تحصیل در یک کشور پیشرفته ای مثل کانادا، مسلما مستلزم پرداخت هزینه و شهریه ای هم است. اما آن دسته از عزیزانی که به دنبال تحصیل رایگان در کانادا هستند، باید بدانند که با توجه به شرایطی خاص می توانند از این فرصت استفاده کنند.

اما اگر در این مورد برایتان سوالی بی پاسخ به جا مانده، می‌توانید روی کمک مشاورین و وکلای مجموعه اسمارت اپلای حساب کنید. مجموعه اسمارت اپلای با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کانادا و اخذ انواع ویزاها می‌توانند به شما کمک کنند.

پس برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

شرایط اپلای دکتری کانادا

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا

 

 

 

 

 

  • ۰۰/۰۸/۲۹
  • داود خانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی